Tabiilik, SEO çalışmalarındaki anahtar kelimedir. Google'ın yükseltme mantığı tabii bir popülarite asalına dayanmaktadır. Bu doğal popülarite anlayışı içerisinde yapay vaziyetler fark edilir ve dikkate alınmazlar. Bu yapay çalışmaların sayıca fazla olması dikkate alınmamasının yanı sıra negatif olarak dikkate alınır ve sıralamaya bu olumsuz tesir yansıtılır.
Doğal popülarite anlayışı içerisinde, yapılan paylaşım ve tüm SEO Çalışmaları, site sahibinin bilgisi dışında yapılan çalışmalar olarak görülmelidir. Bu sayede kullanıcıların siteyi yararlı bularak çeşitli paylaşımlarda bulunduğu izlenimi doğmaktadır.
Sitedeki bir yazının forumlar, bloglar ve sosyal medya gibi SEO'ya katkı sağlayan ortamlarda paylaşılması, kullanıcı eliyle yapılıyormuş izlenimi taşımalı ve sitelerin kullanıcıya sahiden hizmet eden yararlı siteler olduğu olgusu oluşturulmalıdır.
Natürellik algısının temelini oluşturan en ehemmiyetli özellik çeşitliliktir. Tek elden yürütülen çalışmaların natürel görünmemesinin sebebi budur. Bu sebeple yapılan çalışmaların yapısı, vakiti, uygulama biçimi ve sayısı gibi kriterlerin çeşitlilik arz etmesi sitenin doğal ve kalıcı yükselmesini sağlamaktadır.